Nyheder

Artikel om Kogebogen 6. febr. 16.
“Sund, Smuk & Stærk – Glutenfri, Sukkerfri, Mælkefri og Vegetarisk Kost”

Avis 060216

 

 

 

 

 

 

 

 

13. oktober 14, Avisartikel om Madkursus – Glutenfri, Sukkerfri, Mælkefri og Vegetarisk kost

Avisartikel 1

Avisartikel 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. okt. 14 Inspirationsaften om Sund Livsstil 

Hør hvordan du:

• kommer i gang med at motionere, spiser sundere og opnår varigt vægttab
• får en sund livsstil og øger den generelle sundhed
• ændrer de usunde vaner og genfinder overskuddet og energien
• minimerer stress og opnår ro og robusthed 
• tager lederskabet i dit liv og opnår positive forandringer

Det er GRATIS og der serveres sunde snacks og juicer og der er mulighed for at få målt BMI og fedtprocent.
Sted: I mine lokaler Kalundborgvj 6 B, 4300 Holbæk. 
I gården ved Galleri Juel Verland. 
Parkering ved Vandrehjemmet.
Dato: Torsdag d. 2. oktober 2014 kl. 19.30 – 22.00
TILMELDING: På min Facebook her eller pr. mail kontakt@susannevang.dk eller tlf. 30-260740

 

Madlavningskursus

30. august 14 Invitation til Sundhedsdag 

[gview file=”http://susannevang.dk/wp-content/uploads/2013/10/Sundhedsdag-invitation-300814.pdf”]

9. august 14 Kursus i sund, slankende og sygdomsforebyggende madlavning
[gview file=”http://susannevang.dk/wp-content/uploads/2013/10/KURSUS-I-SUND-SLANKENDE-SYGDOMSFOREBYGGENDE-MADLAVNING-090514.pdf”]

14. maj 14 Mine tips ved stress symptomer

  • Stop med at dømme dig selv eller andre og stop med at løse problemer. Selvkritiske tanker kan være intense og skadelige. Det er ikke sindsstemningen der er problemet, men hvordan du reagerer på den, for dine følelsesmæssige reaktioner afhænger af hvilke historier du fortæller dig selv. Anstrengelserne for at forstå dig selv, kan medføre frustrationer i stedet for løsninger og det kan medføre anspændthed, forpinthed, smerte, træthed, utålmodighed, forvirring… Så husk tanker er kun tanker, de er ikke kendsgerninger og du kan selv styre dine tanker.
  • Brug naturen. Gå lange rolige ture. Træk vejret dybt og vær langsom. Brug sanserne og nyd.
  • Sov, hvil og mærk din ”pauseknap”. Du har brug for ro, så du kan blive klar i hovedet.
  • Vær til stede lige nu og her med nærvær i dette øjeblik uden at dømme med bevidst opmærksomhed.
  • Selvkærlighed – Kast din kærlighed på dig selv og hold dig ikke tilbage. Tænk kærlige, sunde og smukke tanker og mærk du er elsket og accepter den du er fuldt ud. Kig dig selv i spejlet og se hvor smuk du er. Drag omsorg overfor dig selv hver dag og brug din tid på det som giver dig livsglæde og energi. Selvkærlighed er fundamentet for at du har et godt liv og er glad. Hvordan kan du bedst vise dig selv venlighed lige nu?
  • Byd følelserne venligt velkommen med imødekommende nysgerrighed. Drop kontrollen og giv slip.
  • Vær tålmodig og medfølende overfor dig selv med åbenhed og nænsom vedholdenhed og med accept og anerkendelse.
  • Når du holder op med at ville få noget til at ske, åbner en verden af nye og uventede svar og oplevelser sig for dig og du vil finde ud af at du er fyldt med ressourcer.
  • Du skal måle i velvære og ikke i præstationer, krav og forventninger.
  • Find ud af hvilke livsværdier du værdsætter og lev efter dem (troværdighed, ærlighed, sundhed…)
  • Ryd op – både fysisk omkring dig og indeni dig. Det er en ny begyndelse på resten af dit liv.
  • Gør kun en ting ad gangen og hav din fulde opmærksomhed på det du gør. Når opmærksomheden bevæger sig væk fra det du gør, så led den tilbage og undersøg hvad der afleder dig.
  • Sig fra og sig nej, gå off-line, men sig også ja. Brug dig selv 70% i stedet for 110%. Hvad er godt for dig, hvad har du lyst til og brug for lige nu? Det kan være svært at svare på, men øv dig.
  • Afsæt 3 minutter hver dag til mindfulness-øvelser hvor du sidder i ro og fred med opmærksomhed på dit åndedræt eller lav en kropsskanning, hvor du kommer væk fra tankerne og mærker dig selv.  Selv korte øjeblikke hvor du dagligt er til stede, kan være utrolig helende og transformerende og du vil opdage at dit indre rummer en visdom du ikke troede eksisterede.
  • Tal med dem som støtter dig.
  • Gør ikke det hele på listen med det samme. Små skridt.

   Mind Full eller Mindful

 

 

 

Inspirationsaften hos Frisør Korsholm 15. maj 14 kl 18-21 Skønhed fra inderst til yderst
En lækker aften hvor du er i fokus. Programmet for denne aften er :

Marianne fra “Corner of Beauty” fortæller om :
– Hudanalyse – Den optimale hudpleje. – Beskyt dig selv og din hud mod solens farlige stråler. – Verdens ældste selvbruner fra Academie. – Forbered din hud på sommer og sol, en solkur der afhjælper soleksem.
Susanne fra Susanne Vang Coaching inspirerer til sund livsstil og der vil være smagsprøver på hendes slankende tapas. Susanne fortæller om kostens betydning (glutenfri, sukkerfri og mælkefri) og hvordan du slipper af med de overflødige kilo. Om at have det godt med sig selv, motion, motivation og energi 🙂 Pris pr billet 150 kr betales kontant, tilmeldingen er bindende. Tilmelding hos Frisøren eller Susanne inden d 14/5-14, der er plads til max 20.

28. marts 14 MINE 21 GODE RÅD, JEG HAR ERFARING MED DER VIRKER – HVIS DU VIL LEVE ET SUNDT LIV:

  1. Motioner hver dag. Find den motionsform du kan lide. Sørg for at holde dig i gang, afsæt tid til træning og tænk i at bevæge dig så meget som muligt – selv de små bevægelser tæller.
  2. Drik som det første, et glas vand om morgenen, gerne med saften fra 1/2 citron og ialt ca. 2 liter vand pr. dag.
  3. Spis regelmæssigt, husk de sunde mellemmåltider og spring aldrig morgenmaden over.
  4. Spis dig smuk i sund kost hver dag – grønt, grønt og atter grønt. Husk altid tallerken-modellen hvor halvdelen af tallerkenen skal fyldes med grønt. Sig nej til det usunde.
  5. Undgå alle kunstige sødestoffer, tilsætningsstoffer og minimer dit sukkerforbrug. Det gavner på ingen måde, tværtimod.
  6. Spis fuldkornsprodukter og allerhelst glutenfrit.
  7. Spis nødder, frø, kerner og spirer hver eneste dag.
  8. Spis så meget du kan af linser, bønner, kikærter osv.
  9. Indtag olie – de rigtige fedtstoffer gavner hjertekredsløb, huden og hjernen og det slanker (Udos Choice, Livets olie, Hørfrøolie). Slut dagen af med 1 spsk. olivenolie.
  10. Spis frugt men i begrænset mængde.
  11. Hvis du spiser kød, så skal det ikke være forarbejdet fra producenten og det skal ikke være rødt.
  12. Undgå mælkeprodukter, med undtagelse af skyr som er propfyldt med proteiner
  13. Spis mindre, ca. 90% af hvad du plejer. Stop før du er helt mæt og lad maven skrumpe ind. Du har ikke brug for så meget mad. Når du spiser mindre portioner skal din krop ikke bruge energi på at fordøje en masse mad = mere energi. Spis det din krop har brug for.
  14. Stop op, tag en pause, mediter eller dyrk mindfulness.
  15. Nyd livet og elsk. Berøring, kærtegn og massage udløser lykkehormonet oxytocin og du oplever glæde og velvære.
  16. Fokuser på det positive og det du gerne vil opnå. Smil og vær glad. Brug din tid på det du brænder for og omgiv dig med mennesker du holder af og som støtter dig.
  17. Dyrk det sunde, læs om sundhed, prøv nye opskrifter, omgiv dig med sundhed.
  18. Udfordr dine vaner og prøv noget nyt, så du kommer ud af komfortzonen.
  19. Stop overspisning, sukkerafhængigheden eller trøstespiseren i dig.
  20. Commitment, fortæl om dit sundhedsmål og find din indre styrke frem og kom så i gang
  21. Prioriter din søvn og sov senest kl. 22 og i min. 8 timer hver nat.

Æble

1. marts 14, Susanne´s Sundhedklub optager løbende nye medlemmer som ønsker varigt vægttab eller at blive sundere – vil du med? [gview file=”http://susannevang.dk/wp-content/uploads/2013/10/Annonce-By-og-Land-jan.-2014.pdf”] [gview file=”http://susannevang.dk/wp-content/uploads/2013/10/Invitation-SUNDHEDSKLUB-070314.pdf”]

5. januar 14, Avisartikel om Susanne´s Sundhedsklub og min coaching praksis                       Avisartikel 051213

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sundhedsdag 25. januar 2014 Grundet stor interesse for vores Sundhedsdag i september – så har du nu mulighed for at komme med lørdag d. 25. januar. Kunne du tænke dig en hel dag med forkælelse og tid til dig selv, sund og nærende kost, inspiration til mindfulness, et kærligt spark bagi og masser af inspiration til et sundt og aktivt liv – Drømmer du om at komme igang? Nærmere information hos Susanne Vang Søgård tlf. 30-260740. Tilmelding på info@ulrichsoegaard.dk Da vi på nuværende tidspunkt har 10 tilmeldt og der er plads til 20, så hold dig ikke tilbage. Læs mere her: [gview file=”http://susannevang.dk/wp-content/uploads/2013/10/Sundhedsdag-invitation-250114.pdf”]

22. oktober 13, Undervisning: De 5 Tibetanere, Yoga, Mindfulness og Meditation Giv dig selv et frirum, hvor vi laver De 5 Tibetanere og Mindfulness meditation. Holdopstart i Studie 82 28. oktober til 16. december, Mandage kl. 8.20 – 9.20. Pris 475,- kr. Tilmelding hos Studie 82 på tlf. 59-438282 eller hos Instruktør Susanne Vang Søgård tlf. 30-260740

1. oktober 13, TV2 Øst – Borgmester Søren Kjærsgaard udfordres i Klatreparken Som Sundhedsambassadør er min intension at motivere så mange som muligt til at motionere. Jeg tog derfor initiativ til at udfordre Holbæks Borgmester Søren Kjærsgaard imod Mathilde fra TV2 Øst i Klatreparken ved Knudskoven i Holbæk http://www.tv2east.dk/artikler/klatrebane-koster-mathilde-28-nye-blaa-maerker

26. september 13, Avisartikel fra Nordvestnyt “Inspiration til et sundt og aktivt liv” Sundhedsdag 280913

 

 

 

 

 

28. september 13 Sundhedsdag Nu har du mulighed for at komme med til en Sundhedsdag – kunne du tænke dig en hel dag med forkælelse og tid til dig selv, sund og nærende kost, inspiration til mindfulness, et kærligt spark bagi og masser af inspiration til et sundt og aktivt liv? Drømmer du om at komme igang… Så se her: PDF (http://www.ulrichsoegaard.dk/sundhedsdag-2013)

16. august 13, TV2 Øst – Kommunekampen Som ny Sundhedsambassadør opfordrer jeg nu ALLE i Region Sjælland til at deltage i TV2 Øst´s Kommunekamp. Regionen er stemplet som “Region-Tung” og det skal der laves om på. Formålet er at vi bliver mere aktive og hæver sundhedsniveauét. Det går ud på, at dine antal forbrændte kalorier registreres via Endomondo. Du opretter profil på www.endomondo.com Derefter tilmeldes du dysten her: www.endomondo.com/tv2east Kom med i kampen, som slutter d. 23. nov. 2013 – det er både sjovt og motiverende. Er du i tvivl om noget, så kontakt mig.